Netwerktevredenheidsonderzoek
Totta Research heeft in opdracht van de organisaties Combiwel, CentraM, MaDiZo, MEE Amstel en Zaan, Civic, Doras / Puur Zuid en SEZO een onderzoek uitgevoerd (2017) naar de tevredenheid over de samenwerking onder de netwerkpartners van deze organisaties. De doelstelling van dit onderzoek is zicht krijgen op de tevredenheid onder netwerkpartners en waar nodig werken aan verbetering. Het onderzoek is uitgevoerd met een online vragenlijst. Thema’s die o.a. uitgevraagd zijn: deskundigheid, communicatie, bejegening, nakomen van afspraken, bereikbaarheid.
Wat vinden netwerkpartners van Dynamo?
Netwerkpartners zijn over het algemeen zeer positief over de samenwerking met Dynamo:
87% is (zeer) tevreden over samenwerking
33% beveelt de organisatie aan*
88% vindt de samenwerking aan verwachting voldoen*
Ongeveer een derde 33% van de netwerkpartners zou Dynamo zeker aanbevelen, deze partners zijn positief over de deskundigheid, betrokkenheid en vriendelijkheid van medewerkers van Dynamo. Deze mate van aanbeveling wordt door het onderzoeksbureau uitgedrukt in een zogenaamde NPS-score. Dynamo heeft een NPS van 23. Bij andere onderzoeken over verschillende branches ziet het onderzoeksbureau een NPS-score van 10. Het gemiddelde van alle organisaties die hebben meegedaan aan dit onderzoek is 15.
Wat doet Dynamo goed?
Netwerkpartners zijn met name tevreden over:
- de kwaliteit van de uitvoering: 83% is (zeer) tevreden hierover. Bij het totaal van alle organisaties ligt dit percentage op 71%.
- deskundigheid van de medewerker: 98% is (zeer) tevreden hierover. Bij het totaal van alle organisaties ligt dit percentage op 82%.
Wat kan Dynamo verbeteren?
Uit het onderzoek blijkt dat Dynamo kan verbeteren op duidelijkheid over de werkverdeling, met meer netwerkpartners de samenwerking evalueren en initiatief nemen.
En NU?
Dynamo is heel trots op het mooie, zeer positieve resultaat van dit onderzoek. Wij gaan door met onze succesvolle samenwerking en danken onze partners voor de medewerking aan dit onderzoek. Samen met de medewerkers gaan wij aan de slag met de verbeterpunten.